måndag 28 juni 2010

Damn you, David. You've been a naughty boy

Jag slötittade precis på ett avsnitt av "Bones" och slogs av hur mycket ens bild av en serie och dess karaktärer varierar med människorna bakom rollerna. Ta Seeley Booth till exempel. Förut så var han en av mina drömkillar på TV. Han var snygg (är det fortfarande), har känslor och visar dem samt en underbar personkemi tillsammans med Bones (Emily Deschanel). Han hade DET, vilket mycket berodde på att jag alltid har tyckt att David Boreanaz har DET. David Boreanaz har alltid varit lite utav en favorit i mina ögon, från Buffy-tiden (som fortfarande pågår för min del). När man ser på extramaterialet på "Angel"-DVD:erna så har han alltid verkat vara en sådan underbar person att ha omkring sig. Han skrattar, skämtar, pratar och gör allt med karisma... och han verkade älska sin fru väldigt mycket.


Därför så blev jag dubbelt så besviken när jag läste om David Boreanaz affärer än när jag hörde om Tiger Woods. För medan jag inte har haft en så tydlig uppfattning om vad Tiger var för en person så har jag alltid sett David som en bra människa med god moral. Okej, jag har nog adderat in ganska mycket av Angel och Booth i min bild av Mr Boreanaz, men allt jag har hört sägas om honom - från kollegor under Buffy, Angel och Bones - får honom att se ut som en riktigt sympatisk kille. Och sedan så går han och är otrogen, med flera olika kvinnor, under hustruns graviditet. Hur schysst och sympatiskt är det?

Därför får jag nu en besk eftersmak av Booth. Jag blir fortfarande attraherad, men tankarna på Davids otrohet gör att de positiva känslorna dränks lite i besvikelse och irritation över att jag missbedömde en kändis. Det här är som om det helt plötsligt skulle uppkomma att Jared Padalecki och Jensen Ackles är svin - eller om någon av dem skulle vara otrogen mot sin hustru/fästmö. Eller att Kristen Bell är en riktig diva. En del kändisar måste ju ändå vara goda människor, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar