onsdag 30 juni 2010

Zombies, änglar och böcker

Ikväll 22.45 så är det premiär för reprisen av "Twin Peaks" på kanal9. Jag vet inte om jag har kanalen. Jag vet inte om jag kommer att orka vara vaken till närmre tolv. Men jag ska se det (eller spela in). Det här är en Golden Opportunity. Jag måste se serien som jag har hört så mycket om.

För övrigt så fick jag mitt bokpaket från Adlibris idag, efter en och en halv veckas väntan. (En sak ni kommer lära er snabbt är att Ånge hatar mig och alltid behåller mina paket några dagar extra).

Innehållet var en salig blandning;
"The Little Stranger" av Sarah Waters á 84 kr
"Stolthet och fördom och zombier" av Jane Austen och Seth Grahame-Smith á 39 kr
"Ängelns lek" av Carlos Ruiz Zafón á 33 kr
"Boktjuven" av Markus Zusak á 44 kr
"Grave Secrets" av Kathy Reichs á 81 kr
"Fatal Voyage" av Kathy Reichs á 81 kr

Jag har högst hopp på "The Little Stranger" då den verkar vara i stil med "Rebecca" och "Jane Eyre", två av mina absoluta favoritböcker. Fast jag vet inte om Jane-känslan kommer från historian om ett hus som något kanske hemsöker eller från det faktum att familjen som äger huset heter Ayres?

"Stolthet och fördom och zombier" köptes enbart på grund av min förkärlek för orginalet, men jag förbereder mig på att bli positivt överraskad - särskilt då zombies inte direkt är min genre. De enda gångerna de har kommit innanför mina cirklar är de få tv-avsnitt av Buffy och "Supernatural" där det är med zombies, exempelvis "Dead Man's Party" (BtVS S03E02) och "Children Shouldn't Play With Dead Things" (SPN S02E03).

Och nej, jag är inte en nörd som vet exakt vad alla avsnitt av mina favoritserier heter samt deras ordningsnummer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar