onsdag 16 juni 2010

Intro

Jag har bloggat förut - och faktiskt haft läsare (!)- så jag är ingen gröngöling, men ändå så är jag riktigt nervös när jag skriver detta. Jag vet inte varför, men det kan bero på att mitt förra bloggande inte slutade så lyckat. För att göra en lång historia kort: Jag blev less, övergav bloggen helt och återvände 4 månader för att läsa igenom mina gamla inlägg - bara för att upptäcka att mina läsare trodde att jag var död... på riktigt!
(Och den logiska reaktionen till detta var såklart att få dåligt samvete... och sedan inte göra någonting för att rätta dem. Jag skäms fortfarande över det).

Dock så har det skett lite saker som får mig att tro att denna blogg kommer att bli mer framgångsrik och långlivad än den gamla.
Dessa är:
  1. Jag har slutat gymnasiet (tog studenten i fredags) och är nu fri från alla nedtyngande läxor som var huvudanledningen till att jag slutade blogga förra gången.
  2. Jag har slutat gymnasiet och börjat det "riktiga" livet, vilket betyder att jag behöver någonstans att klottra ner alla miljoner tankar som kommer att fylla mitt huvud.
  3. Jag har börjat läsa igen, efter ett långt uppehåll, så jag har mycket mer att skriva om (min förra blogg var en bokblogg, detta kommer att vara en hybrid av bok-, dagboks-, tv-, musik- och randomblogg).
  4. Jag har mognat och är inte längre rädd för vad folk ska tycka om mig. Alltså; jag kommer inte att be om ursäkt för mitt beteende och preferenser hela tiden.

Jag skulle kunna presentera mig, men jag vill helst vänta tills imorgon. För just nu så är jag förkyld och trött och vill helst gå och lägga mig i sängen och se på min Sex and the City-box.

See you later, alligator!

2 kommentarer:

  1. Jaa, välkommen tillbaka! :) Känner igen mig i typ allt du skrev från när jag gick på gymnasiet. Jag var nästan på väg att bryta ihop ett tag, men det löser sig alltid! Kul att du är tillbaka och kul med killen också :)

    SvaraRadera
  2. Tack! :)
    Jag tror att jag kommer att klara det mycket bättre den här gången!

    SvaraRadera