måndag 28 februari 2011

Något för hobbypsykologerna

Jag är på ett väldigt konstigt humör, som nog de flesta hobbypsykologer nog skulle tycka var väldigt oroväckande. Jag är på "jag vill se tjejer vara coola och kickass och verkligen kick som ass - och sedan skratta åt det".

Vilket leder till att jag sitter och kollar på videor som dessa och riktigt njuter:







Någon som kan ställa en diagnos? Vad tyder detta på?
Frustration på grund av mycket plugg? Frustration på samhället? Farligt intresse för våld som sätter mig i riskzonen för att utvecklas till en skolskytt? (om någon från någon myndighet råkas se det här: nej, det finns ingen chans. Jag känner mig som en del av samhället och ser mig varken som lägre eller högre stående - och jag gillar skolan). Eller är det bara helt enkelt så att det är roligt med kvinnligt tv-våld.

En av sakerna som jag oftast gillar allra bäst med de flesta liknande kvinnliga tv- och filmkaraktärer är att de alltid blir så underskattade och männen som får smaka på den beska medicinen ofta ser så förvånade ut. Det gillar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar