torsdag 3 februari 2011

Bokhyllesorteringspepp!

Imorgon så kommer mina föräldrar ner med mina flyttkartonger och möbler och då är det dags för inflyttning i min nya, lilla lägenhet, som för tillfället står tom och övergiven. Det jag ser mest fram emot är kartongen med min väldigt decimerade boksamling. Jag har så många olika planer för hur jag ska ta och sortera böckerna i min bokhylla!

Ett förslag är uppdelning efter genre: klassiker för sig, deckare för sig, en egen hörna åt YA-böcker och kanske en för fantasy. Sedan blir det lite svårare att dela upp böckerna. En annan möjlig lösning är färgsortering. Dock så måste mitt system vara ganska flexibelt, då jag kommer att skicka upp lästa böcker till min "hembokhylla" (härmed kallad Moderbokhyllan) allt eftersom jag avverkar dem och fylla på med nya, olästa böcker - antingen hemifrån eller från min favoritnätbokhandel.

Bokhyllesorteringspeppen har börjat!

(Dock så tror jag inte att min mor kommer att uppskatta min prioritering av uppackandet, då bokhyllesortering nog är lite längre ner på hennes priolista än t.ex. montering av säng och köksbord.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar