söndag 3 juli 2011

Natalie Dormer till A Game of Thrones

(Jag ber om ursäkt för min enkelspårighet och för att det har blivit så mycket av en viss serie som börjar på A G och slutar på ame of Thrones på sista tiden, men jag blir lätt så: besatt av en sak, om det är något jag tycker är bra. Ni skulle ha hört mig när jag började läsa "Sagan om Ringen" och sedan när filmerna kom - eller ännu tidigare; när jag blev Harry Potter-frälst i årskurs tre. Jag tror att mina föräldrar gärna hade adopterat bort mig då...)

Jag såg precis på IMDb att Natalie Dormer (Anne Boleyn i The Tudors) visst ska spela Margaery Tyrell i nästa säsong av A Game of Thrones. Det får mig att undra lite - för är inte Margaery mest en dekor i "A Clash of Kings", en söt flicka som inte får så mycket att säga eller att göra, utan som blir bortgift till höger och vänster och bara... sitter där. Utseendemässigt så tycker jag att Natalie Dormer kan passa som kuttersmycke - men kan det vara så att de, liksom med Renly och Cersei, ger lite mer bakgrundshistoria och lite mer utav en personlighet till karaktären? 

Sedan till den stora frågan (för mig): kommer hon att bli blond eller brunett? Margaery Tyrell hade ju "light brown hair" så det kan ju tolkas fritt. På ett sätt så hoppas jag att de gör Margaery ljushårig, för det skulle underlätta för mig och minska på Anne B-vibbarna.



Ett problem bara: Natalie Dormer är 29 år fyllda... och är inte Margaery Tyrell en 16-åring? Spoiler för ACoK: Och hur kommer det se ut om Natalie Dormer/Margaery ska gifta sig med Joffrey?

2 kommentarer:

  1. Margaryen blir en viktigare spelare i Storm of Swords och en ännu viktigare i Feast for Crows.

    Håller helt med dig om åldersgrejen. Hur ska de få Dormer att se ut som lillasyster till grabben de har att spela Loras (som ändå själv är några år för gammal)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag gissade att hon nog kommer att vara med mer i tredje boken, men jag har inte hunnit läsa den själv, så jag var lite osäker. Då kommer de säkert att göra Margaery till en större karaktär i andra säsongen.

    Natalie Dormer borde ju kunna gå för en tjej i mid-20s eller tidiga 20-årsåldern, men hur gammal ska Joffrey föreställa i serien egentligen?

    SvaraRadera