lördag 18 juni 2011

HIMYM S06E24: Jag vet vem mamman är!

(Om ni inte vill bli spoilade inför sjunde säsongen - ja, så säker är jag på mina egna teorier - så undvik detta inlägg)

Igår innan jag och min pojkvän gick och lade oss så såg vi på säsongsfinalen av sjätte säsongen av How I Met Your Mother, vilket fick mig att drabbas av en uppenbarelse. Jag vet vem mamman är! Det måste bara vara så.

(Markera vittext)
Mamman är... Barneys halvsyster Carly, som vi fortfarande inte har fått se något av. Ni minns i avsnittet där Barney träffade sin pappa? Hur han visade ett kort på Barneys två halvsyskon: JJ, som han träffade senare i avsnittet, och Carly, som går på college. Vad vet vi om mamman? Jo, att hon går på samma college som Ted undervisar, att hon har varit rumskompis med Cindy (Rachel Bilson) och att Ted träffar henne för första gången på Barneys bröllop. Simsalabim!

För övrigt så tror jag att Barney kommer att gifta sig med Robin och inte Nora. Det kändes som att de re-connectade där i slutet av avsnittet och såg inte Robin väldigt fundersam och känslosam ut när Barney träffade Nora igen? ... Samt: varför skulle annars Marshall fråga Ted hur han känner sig på Barneys bröllop och om han känner sig redo? Det är ju en mycket mer logisk fråga om bruden är Robin.

3 kommentarer:

  1. Var exakt inne på samma spår som dig angående mamman! Bröllopet mellan Barney och Robin, där han kommer träffa mamman får din teori att verka fullkomligt möjlig!

    För det måste vara en karaktär som har åtminstone nämnts under resans gång... Jag tror inte på att det är en helt främmande ny karaktär som kommer att introduceras, utan någon som har åtminstone som sagt blivit nämnd!

    Spännande verkligen!!! :D

    SvaraRadera
  2. Du inser väl att du hade fel :)

    SvaraRadera