måndag 13 juni 2011

Tell the Devil I said Hey, when you get back to where you're from...

Min dödslista, ni vet den som fiktiva karaktärer hamnar på om de irriterar mig till den grad att jag inte står ut med dem och börjar önska att någon annan tar död på dem, har utökats med ännu ett namn; Amma Crellin. Hon hamnar nog i topp på listan.

Jämfört med denna djävulska lilla trettonåring så är vissa andra namn på listan trevliga små lamm som jag gärna spenderar mer tid med. Jag skulle hellre se en spin-offserie med Connor (Angels hellspawn) eller en version av Dexter där Deb blev utbytt mot Lila än tvingas möta Amma igen. Tyvärr så tror jag inte att jag blir av med henne så lätt - då jag har 100 sidor kvar av boken. Så det är bara att bita ihop och försöka putta undan dagdrömmarna om att köra över henne med golfbilen. Fast hålla tummarna för att hon blir nästa mordoffer måste jag väl ändå få göra?

(Som vissa kanske har listat ut så läser jag den bejublade "Sharp Objects" och den är riktigt svår att lägga ifrån sig. Den är lika bra som alla säger - och det krävs en bra författare för att kunna skriva ett sådant personporträtt som irriterar, skrämmer och upprör läsaren (läs: mig) så mycket.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar