måndag 20 juni 2011

Honey, I'm homeee!

"Mr and Mrs Dursley, of number four, Privet Drive, were proud to say that they were perfectly normal, thank you very much. They were the last people you'd expect to be involved in anything strange or mysterious, because they just didn't hold with such nonsense."

Myyys! Skulle vara perfekt om det nu inte hade varit för att jag började jobba idag och inte har lika mycket tid att spendera i Harrys sällskap som jag skulle önska. Var så mycket enklare när jag var ung och nördig och kunde isolera mig i en veckas tid och läsa hela bokserien i ett svep, utan en massa störande avbrott.

Harry Potter-böckerna för mig har högsta myspysfaktor, då jag kan i stort sätt vartenda ord, speciellt i de första böckerna (tror att jag har läst HPand the PS minst tjugo gånger sedan 2000 när jag fick första boken på svenska), och jag kan börja gråta över händelser flera sidor innan de egentligen inträffar - bara för att jag vet att de kommer att hända. Att läsa Harry Potter är som att komma hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar