fredag 24 juni 2011

Trevlig midsommar (samt lite AGoT)

Jag har hittills bara sett de första avsnitten av A Game of Thrones då skolarbete och mycket annat kom i vägen i maj, men planerar att se resterande avsnitt så snart som möjligt. Efter mitt Harry Potter-race så har jag även planerat att läsa "A Storm of Swords" - vet dock inte om jag ska fortsätta med "A Feast for Crows" eller spara den och femte boken för framtida läsning, då det lär ju ta Martin ca 5-6 år igen innan sjätte delen blir färdig.

Efter att ha sett den här videon så känner jag dock hur det börjar klia i fingrarna efter att dels se klart serien (helst igår!), läsa nästa bok samt få veta hur allting slutar. Åh, vad jag gillar familjen Stark och åh, vad det är synd om dem.

SPOILERS för hela första säsongen/boken!



En sak som jag har tänkt på är om nästa säsong också kommer att heta A Game of Thrones eller om de planerar att göra det som typ.. separata serier och döpa nästa till A Clash of Kings? Varje säsong verkar ju vara en bok - det finns ju absolut material till det! - och de verkar ju följa böckerna mycket trognare än vad ex. True Blood och Dexter gör, som bara tar grundstoryn från böckerna och sedan rör sig i lite olika sidospår. Började tänka på det här när jag såg min statistik för veckan och såg att flera har hittat till min blogg efter att ha sökt på "a clash of kings premiere".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar