måndag 10 januari 2011

I behov av tips: flyttpacka böcker

Kan någon hjälpa till med lite tips till en ovan bokpackare. Hur är det bäst att packa sina böcker så att de kommer till minimal skada. Packa tätt, tätt, tätt så att de inte kan röra på sig? Stapla? Ställa dem upp? Ryggen upp? Jag har lite problem här, mest med att inte få stora glipor. Inga inbundna böcker är ju exakt lika stora, så hur jag än gör så är det alltid någon som är mindre än de andra och det uppkommer stora glipor.

Någon som har flyttat med sina böcker och kan ge ett tips?

Update: Behövs ej. Har lyckas att packa ner nästan alla böcker jag ska ta med mig till min studentlägenhet i en kartong. Nästan alla, men de som inte fick plats får jag väl ta med i mitt bagage den här helgen. Tänkte ha "Still Alice" av Lisa Genova och "Flickan med glasfötter" av Ali Shaw som om-jag-får-tid-läsning under de två första veckorna, men nu så har jag även "Sjöfararna" av Diana Gabaldon, "Det blödande hjärtat" av Andrew Taylor, "Vampire Academy" av Richelle Mead och "Kryptan" av Kate Mosse att läsa om det nu visar sig att jag helt plötsligt inte har en enda lektion.

Jag har även lyckats packa ner sju säsonger av Buffy, tre av Veronica Mars, en Dexter, fem Supernatural och fyra Bones i samma kartong, så jag är väldigt nöjd.

Om någon är intresserad av att se vilka böcker som har fått följa med mig till Umeå så har jag märkt dem med italics i I min bokhylla-fliken.
(Tänker även ta med mig mina Sherlock Holmes-volymer och mina engelska Sagan om ringen-pocket vid ett senare tillfälle, samt byta ut lästa böcker mot andra olästa böcker).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar