måndag 3 januari 2011

"We will defeat you, for all mankind"

Jag vet inte hur det är med er, men jag brukar nästan alltid börja förknippa låtar jag hör med en bok, tv-serie eller film. Det kan vara av jättekonstiga anledningar, t.ex. så förknippar jag Love the Way You Lie Part 2 med Supernatural endast på grund av textraden "even angels have their wicked scheme". Det är verkligen långsökt.

Dock så tror jag inte att någon kan klandra mig för att jag förknippar den här låten, som min pojkvän återintroducerade till mig igår kväll, med Supernaturals femte säsong och säsongsfinal. Kan ni inte se det framför er? En musikvideo med Dean som Jack Black, Sam som Kyle Gass och Lucifer som, ja, the Devil.

Update: Jag tycker ju att någon borde ha kommit på den här idéen tidigare, men jag hittar tyvärr ingen video på youtube. Bara den här, där det finns med en kort snutt av Beezleboss vid 1:54 och det där är inte direkt så bra kvalitet.

2 kommentarer:

  1. Så gör jag också, men oftast förknippar jag en låt med till exempel en bok eller en tv-serie bara för att jag har lyssnat på den låten samtidigt eller precis efteråt. Det kan bli jättekonstigt, särskilt som låten och boken oftast inte har det minsta med varandra att göra. Till exempel så läste jag den första Twilight-boken samma jul som jag hade fått cd:n till en indisk musikal i julklapp - vilket fick mig att förknippa de låtarna med Twilight... Helknäppt. :)

    SvaraRadera
  2. Så blir det för mig ibland också. Indisk musikal och Twilight låter som en udda, men rolig mix :D

    SvaraRadera