tisdag 11 januari 2011

Utmaning: Sex kändisförälskelser

Jag hittade den här utmaningen på fina Happy Happy Fangirl-bloggen och var genast tvungen att låta mig utmanas (såklart! vem kan motstå en sådan utmaning?).
Utmaningen lyder: "Lista sex kända killar/tjejer ni varit mer eller mindre jättekära i era naiva ungdomsdagar! Eller som ni bara tyckt var guds gåva till mänskligheten".
Eftersom jag fortfarande befinner mig i dessa naiva ungdomsdagar så tänker jag bara lista sex manliga varelser som jag varit förälskad i under de senaste sex åren. Ni kommer nog att märka att det mest rör sig om de fiktiva karaktärerna de spelar, då jag oftast inte blir förälskad i själva skådespelarna, förutom i vissa sällsynta fall. Självklart bjuder jag på bilder på snyggingarna.

Utan innebördes ordning.

1. Aragorn
Aragorn är en av de få filmmän som bara blir snyggare och snyggare ju skitigare och ofräschare han ser ut och min kärlek för Aragorn ger mig lite creeps nu när jag tänker tillbaka på den. Jag var 10 år när jag förälskade mig i Aragorn och han var 89/44 år (Aragorn 89 år, Viggo var bara 44 år), det är lite åldersskillnad. Min pappa var vid denna tidpunkt 36 år om någon är intresserad.

Dock så vet jag inte om jag förälskade mig i filmkaraktären eller hans litterära föregångare först.


2. Jess Mariano

Jag är en av alla de där Gilmore Girls-nördarna som anser att Jess var den av Rorys pojkvänner som var den rätta, trots deras tragiska kärlekshistoria. Det är få saker som är så vackert som kärleken mellan två boknördar. Sedan så är han ju den där typiska bad boyen, som ändå har ett hjärta av guld och som man verkligen förstår varför han är så strulig och kan förlåta honom för det. (Annat exempel: Logan Echolls).

3. Hugh Jackman
När jag gick på högstadiet så var jag förtvivlat förälskad i skådespelaren Hugh Jackman. Jag tror att det började med att jag såg den, inte alltför bra, romantiska komedin Kate och Leopold och sedan så fortsatte det. Jag såg Van Helsing endast för hans skull. Det är dock konstigt att jag, trots min förälskelse, aldrig har sett en enda X-menfilm. Börjar nog bli dags snart. Jag har ju nämnt tidigare att jag är svag för australienare, vilket för oss till...


 
4. Heath Ledger
När jag var... ja, 11-12 år så såg jag 10 orsaker att hata dig för första gången och upptäckte den där killen med smilgroparna. Sedan så var han en, i mina ögon, bra skådespelare och jag tycker fortfarande att det är en stor tragedi att han dog så ung. Eller, för att citera kvarlevorna av Queen, "only the good die young".

5. Spike
Jag har aldrig varit en Angel-girl, jag har alltid varit mer på Spikes sida i allt, redan som en liten flicka. Det oroar mig ibland att jag som 11-åring blev kär i en kedjerökande, svärande, våldsam, platinablond vampyr. Att jag nu för tiden är intresserad av honom är däremot ingenting annat än en axelryckning. Spike är ju en av de bästa i Buffygänget, och det säger inte lite.


6. Jensen Ackles
Jag har sparat det bästa till sist: Åh, Jensen. Jag älskar honom som Dean Winchester och jag gillar det jag ser på olika fandom events och på behind the scenes-materialet och hoppas att jag har bildat mig en korrekt uppfattning om honom och att han verkligen är sådär nice när kamerorna är av också. Jag skulle bli väldigt, väldigt besviken om det visar sig att jag har fel. Detta är en pågående förälskelse.



Bubblare: Kristen Bell.
Jag har nämnt det förut och jag nämner det igen - Kristen Bell verkar vara underbar både framför och utanför kameran och jag är lite småkär i henne, på ett heterosexuellt sätt. Jag önskar bara att hon kunde göra lite bättre rollval i framtiden. Visste ni förresten att hon var förstahandsvalet för att spela Ruby i Supernatural och att de faktiskt tänkte på henne när de skrev rollen, men att hon tackade nej för att göra Heroes istället?

Vet ni förresten hur svårt jag har haft med att få bilderna att ligga snyggt i det här inlägget? Jag ville ha dem som bilden på Kristen, liggandes till vänster om texten, men det var ju i stort sätt omöjligt att få dit alla bilder, så jag gav upp.

5 kommentarer:

  1. Sjukt rolig utmaning! Kan hålla med om ungefär 80% av dina val. :) Jag lägger upp min egen lista i morgon ...

    SvaraRadera
  2. Logan Echolls!!!! TOTALLY!!!! Så kär!!!!! Han är det roligaste EVER. Mmmmmmmm. Din lista är nice i övrigt, håller med om allt förutom Spike.

    Särskilt Heath. Åh så fin.

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken bra lista. Gillar speciellt blandningen mellan riktiga personer och fiktiva, precis så ÄR det ju! fast jag gillade mest jensen i hans tidiga roll som ric i days of our lives, kanske beror på att jag inte sett så mycket supernatural visserligen...

    SvaraRadera
  4. Sara: Jag ser fram emot det! :)

    hanna: Logan Echolls är en av de bästa manliga karaktärerna i en tv-serie någonsin :D varför tog jag inte med honom på min lista? Jag får nog göra en sjunde plats åt honom.

    rebelli: Ja, exakt! Jag missade visst Jensen i Days of Our Lives, för när jag började titta på det så hade Eric redan flyttat därifrån, men jag har sett Youtubeklipp och måste säga att han var riktigt söt i sin nittiotalsmittbena :D

    SvaraRadera
  5. Jag skulle ha valt Logan, men jag var inte ung när jag blev kär i honom. ;)

    Här är mina svar:

    http://0glorybox0.blogspot.com/2011/01/utmaning-6-fiktiva-karlekar.html

    SvaraRadera