fredag 8 april 2011

Internet hatar mig

De senaste dagarna har jag fått det ena tekniska problemet efter det andra och jag, som är världens säkert mest otekniska människa, håller på att koka över av irritation - för jag vet ju inte hur jag ska lösa allting. Vill ni ha några exempel?

1. Det har blivit något trassel med mitt virusskydd (eller dylikt) för hotmail har blivit spärrat. Om jag försöker att gå in genom Google Chrome så kommer sidan aldrig upp och det kommer upp ett rött kryss bredvid adressen i adressfältet. Om jag då försöker att gå in genom Internet Explorer så kommer det bara upp en varning och om jag försöker gå förbi varningen så händer ingenting. Så jag kan alltså inte kolla min mail. Varken min vanliga mail, bloggmailen eller skolmailen. Inte så nice.

2. Det har även blivit något fel med Blogger. Jag kan inte kommentera på vissa bloggar - de som har att man måste klicka upp kommentarfältet. För när jag klickar på "skriv en kommentar" så får jag veta att oops, det blev något fel på Blogger och att jag måste avaktivera Java, bla bla bla, något om Cookies. Men jag kan kommentera på alla bloggar som INTE har pop up-fönster av någon konstig anledning.

3. Min Blu-Ray har börjat hoppa. Eller inte hoppa, men det är som att bilden flimrar och fladdrar mellan olika färginställningar. Så ibland så är det större bild och mer rött och sedan så blir bilden kallare och mindre och sen så kan den bli gul och stor och så går det så där fram och tillbaka, vilket gör det jättejobbigt att kolla. Tror att det kan bero på att det är glappt i någon sladd, men har försökt trycka in alla.

Någon som vet hur något av ovanstående problem kan lösas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar