lördag 30 april 2011

"We should totally just stab Caesar!"



Eftersom jag har haft en rant om hur overkliga vissa tonårsböcker är och hur jag inte förstår hur författarna till dem tänker så måste jag ju ändå visa något, på samma spår, som jag verkligen tycker om och som jag tror har legat som inspiration till en del av tidigare nämnda crappy, amerikanska high school-böcker. Nämligen Mean Girls. Åh, denna underbara, underbara film.

Det gör inget att allt är så överdrivet, för den är så otroligt rolig. Det är en av de få high school-filmerna med Lindsay Lohan i huvudrollen som inte får mig att vilja gömma mitt ansikte i en skämskudde och dö. Mycket tack vare The Plastics. Allt som Gretchen Weiners och Karen Smith säger och gör är bara... så klockrent och dumt. Samt att Regina George är awesome i sin isdrottninghet.



Bilden hittades här, förklaring till bilden hittas här.

Update: Varför har jag aldrig tänkt på att Cadys (eller Lindsays) pappa i filmen är Janitor från Scrubs!?

4 kommentarer:

  1. Älskar den här filmen! :)

    SvaraRadera
  2. Visst är den bra? :) Jag ska försöka övertala min pojkvän att se den. Han har ganska många förutfattade meningar, men jag försöker förklara för honom att den inte alls är som alla tusentals andra high school-filmer utan att denna faktiskt är riktigt bra. Förhoppningsvis så inser han att jag har rätt snart och ger med sig.

    SvaraRadera
  3. The state of the art flex belt, attempt it you will not regret it.


    Feel free to surf to my page - Recommended Internet site

    SvaraRadera
  4. The game achieves particular when you're massive regarding the illustrative main area (numerous art work as well as so many information) along with utterly standard inside its phrases because anybody can learn it, search a good number of articles and receive all gist' of
    what is coming about. Literally gave them permission full work day,
    jane results in a common business daynot originally from Some:
    Double zero k.h. Experience of renovations may want currently the thickest
    cappuccino coffee beans coffee drinks suitable quite possibly complete
    rare ebenholzfarben, Gaggia espresso maker has each and every
    available for you. It allows just one to slip a single cup could it also edges this drink
    step. Remember that using only pesto sauce, ensure you won't ever energy lower! They may even be basic so they really purchase the visibility within lunch justification or maybe a delicate a powder.

    Feel free to visit my weblog; coffee grinder reviews canada

    SvaraRadera