tisdag 21 september 2010

Arbete, studier och beslutsångest

Nu ska här beställas! Löneökning väntar...

Jag har precis avancerat i arbetslivet. Från timanställd till fast vikariat till och med årsskiftet. Detta betyder att jag är garanterad ett visst snitt timmar i veckan och är schemalagd för 6 veckor i stöten, i stället för en vecka åt gången som jag haft tidigare (vilket gör det jättesvårt att planera något!). Detta betyder även att jag kommer att ha mycket svårare att ta ledigt, då jag är planerad att jobba 40 timmars veckor istället för att bara hoppa in vid behov (vilket de har hela tiden), samt att jag kanske får jobba under jul och nyår.
Vet fortfarande inte om det var en för- eller nackdel att ta det erbjudna vikariatet, särskilt som det är i stort sätt omöjligt för mig att byta mina pass med någon av mina arbetskamrater då de flesta svarar på kunder jag inte fått utbildning för.

Idag har jag även skickat in högskoleansökan och extra blanketterna till Umeå Universitet för att än en gång få komma med i det alternativa urvalet till läkarlinjen.

Jag har börjat tänka över det här med att beställa tv-serier. Jag är ju trots allt ena delen i ett par numera, vilket gör det svårare för mig då jag endast kan se 30-minuters komediserier med sällskap. Jag har 2 säsonger av Grey's Anatomy att gå igenom - och sedan så måste jag börja på en re-run av Supernatural för att vara maximalt pepp när femte säsongen kommer ut. Kanske att jag ska göra något så ovanligt som att ... inte beställa någonting. Kanske det räcker så?
(Fast å andra sidan så kan jag ju alltid se serierna jag beställer EFTER jul då jag inte har min pojkvän hos mig och är ensam och har heartache).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar