onsdag 10 november 2010

All that is gold does not glitter

Eftersom jag börjar att få riktigt dåligt med plats på min laptop (som jag förövrigt fick som julklapp när jag gick i åttan, you do the math) så har jag under senaste halvtimmen suttit och tagit bort riktigt onödiga dokument ... och även hittat riktiga guldgruvor från svunna tider. Roligast var ändå när jag hittade ett dokument döpt till "Min älsklingsdikt" och hittade denna där i:

"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king."

Gissa varifrån?

3 kommentarer:

  1. Korrekt! Det här väcker minnen från min värsta SoRnörd-period på mellanstadiet, trots att det här var något år efter det, och det var inte vackert.

    SvaraRadera
  2. Åh, du får inte håna din barndoms nörd. Det är tack vare henne du är den du är idag. ;)

    SvaraRadera