onsdag 10 november 2010

Skämskudden: aktiverad

Jag har precis gjort ett stort misstag. Efter att ha suttit och kollat igenom scener från tv-serien The Tudors (note to readers: jag är i en Tudorkoma just nu, räkna med att få höra talas om dessa 1500-tals engelsmän en hel del framöver, allt tack vare "Wolf Hall") så fick den godkänt och jag har införskaffat första säsongen. Eftersom jag och min mamma båda är riktiga kostymfilmsälskare och bland annat brukar se på Austen- och Brontë-filmatiseringar tillsammans så erbjöd jag henne att ha lite quality time med mig och kostymfilm á la Tudors nästa gång min pojkvän jobbar kväll och alltså inte är ett bihang till mig.

Nu inser jag att The Tudors är full av sexscener och inte fina, dämpade sexscener där man liksom bara får små hintar om att de har sex där under täcket, utan sexscener á la True Blood och Sex and the City. Ehm... Ja... Det kommer ju inte alls att bli pinsamt.

3 kommentarer:

  1. Haha, du får byta ut den till A Man for All Seasons i smyg!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, eller försöka distrahera henne varje gång det kommer en sexscen.

    SvaraRadera