måndag 29 november 2010

Intresseklubben noterar (eller en alltför detaljerad genomgång av veckan som varit)

Det här kommer att bli ett stort megainlägg då det i mitt huvud virvlar runt ett tiotal onedskrivna bloggidéer som inte har fått komma på pränt på grund av 1) ingen tid och 2) ovälutnyttjad tid.

(Lite stöd ord för att hjälpa till att stolpa upp inlägget: Umeå, Gilmore Girls, Buffy, allergi, helg,  läsning)

Jag såg precis att det är närmre en och en halv vecka sedan jag skrev ett inlägg senast och jag kan ge er en snabb recap över event som har passerat i mitt liv under den tidsrymden: förra helgen så var jag på inofficiell klassreunion (samt officiell reunion av Kreta-gänget (dvs de klasskompisar jag åkte till Kreta med innan studenten och som under våren och sommaren då och då har träffats, mest för att förfesta)) i Umeå och spenderade två dagar på uppblåsbar madrass i den trea där två av mina fd. klasskompisar för tillfället bor (snart tre fd. klasskompisar - samt jag på madrass någon vecka i januari innan jag får min lägenhet) med trevligt sällskap. Jag kom hem just innan midnatt på söndagkväll och på måndag så var det back to work.

Tisdagen och onsdagen var jag i stort sätt ledig - men utnyttjade min tid katastrofalt dåligt och såg mest på tv, denna gång en re-run av Gilmore Girls. Stackars Dexter får känna sig övergiven och det beror till stor del på att Lorelai, Emilys och Lukes kombinerade awesomeness har ett starkt övertag över den tredje säsongen av Dexter, som efter fyra avsnitt fortfarande inte har kommit igång för mig.

Jag tänkte först blogga på tisdagen, men nyheten att de jävlarna, förlåt mig, Warner Bros. tänker göra en Buffy-film utan Joss Whedon (jag menar det! hur kan man ens tänka tanken att göra en Buffy-film UTAN Joss) fick -&som jag tidigare uttryckt mig - min hjärna att explodera och jag förlorade alla någorlunda klartänkta tankar och gick in i ett riktigt rage-rus som närmast kan liknas vid bärsärkgång. Under en eftermiddag så var det enda jag kunde tänka på: sätt att störta Warner Bros. samt sätt att övertala Whit Anderson att det är en riktigtriktigtriktigt dålig idé att göra en Buffy-film - samt att man inte kan kalla sig Buffynörd och samtidigt röra Buffyverse bakom Joss rygg. Då jag för tillfället har selektiva minnesluckor och väljer att glömma Buffy-projektet, så länkar jag till två bra inlägg om ämnet. Läs här och här. Vill även tillägga hur mycket jag älskar Joss svar (: ("...-just because they can't think of an original idea of their own, like I did with my Avengers idea that I made up myself") och ser detta som ett bevis på hur underbar filmen hade kunnat bli i hans händer.

På onsdagen så var jag på allergiundersökning och fick veta att jag inte alls är allergisk för damm som jag hade trott: jag är superduperallergisk mot hund och katt, tack vare de hund- och katthår mina kära medarbetare drar med sig till jobbet och vilket den ubertrevliga heltäckningsmattan sparar i lokalen. Det sätter punkt för min plan att skaffa katt, men från den ljusa sidan: hade det inte varit värre om jag, kvinnan som avskyr dammsugare, hade varit allergisk mot damm?

Veckan fortsatte gå och helgen kom - och jag jobbade. Hade all tid i världen att blogga, men ägnade mig istället åt allmänbildning och webbtv. Betade av några avsnitt av På Spåret (finns det ett mysigare svenskt program?), Doobidoo och Vem vet mest. Har kommit på mig själv att vara en riktig besserwisser som fnissar hånfullt åt de som misslyckas att svara rätt på frågor jag kan svaret på.

Hur har det gått med läsningen då? Fruktansvärt dåligt! Jag har läst ytterligare 50 sidor i "Wolf Hall" och det grämer mig då jag helst av allt skulle vilja gifta mig med boken och ha små Wolf Hall-bebisar. Dröjer nog ett tag innan jag är färdig då jag har ca 300 sidor kvar och det går ju inte snabbt framåt.

Nu ska jag gå och fördriva tiden på oekonomiskt sätt igen. Istället för att läsa min älskade "Wolf Hall" så ska jag se vidare på Gilmore Girls. Det är avsnittet där de är på Bangles-konsert, början på Rory och Paris vänskap. Mysigt. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar