fredag 20 maj 2011

High five!

Igår när jag såg på Scrubs, följt av How I Met Your Mother på TV6 när jag inte kunde sova så kom jag på en sak som båda serierna har gemensamt, förutom att de är de enda tv-serier som jag och min pojkvän har sett tillsammans under vårt 1,5år långa förhållande (vi har betat av 9 säsonger av Scrubs och 6 säsonger av HIMYM, några avsnitt varje kväll) - båda serierna innehåller en manlig karaktär som high fivar i alla möjliga situationer och oftast döper sina high fives efter situationen.

Scrubs har The Todd...



... och How I Met Your Mother har Barney Stinson:



På tal om det så hittade jag även den här scenen när jag letade efter ett klipp där Todd highfivar. Känner vi igen det där "even though you are only his second best friend"-pratet från någon annan karaktär, kanske den som alldeles nyss nämndes.... Fast i och för sig, så var ju Todd före Barney. Hm...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar