söndag 29 maj 2011

Hur ska jag kunna veta NU vad jag vill läsa i sommar?

Funderingar:

1. Ska jag ta med mig "Blonde", "Älskade syster" eller "Svart flicka, vit flicka" hem? Jag tror att det är onödigt att ta med mig mer än en JCO hem då jag inte tror att jag kommer att läsa mer än en i sommar. Efter mitt senaste besök i JCO-land så har jag insett att jag bäst intager hennes litteratur i små doser och att gärna läser någon annan lättare och ljusare bok samtidigt. Lutar mot "Blonde" och en 1000-sidors JCO borde väl ta hela sommaren att läsa i den takt jag hade när jag läste "Dödgrävarens dotter"?

2. Samma problem har jag med min King-sektion (2 böcker). Ska jag ta med mig "The Stand" eller "Eldfödd"? Jag tror att den första är klart bättre - men när jag redan har packat ner "The Passage" så känns det som att det kan bli lite kaka på kaka. Eller ska jag ta bort Cronin och välja King istället?

Det verkar bli mycket vampyrer och fantasy i sommar om man tittar på böckerna jag har radat upp på mitt golv. Jag hade egentligen tänkt ta en bild, men då jag bara har mobilkamera och inte lyckades få bilden att bli i  JPG-format så gick det inte så bra.

Update: Hjälp! Mina kläder får knappt plats i lådorna jag har, så jag måste ta och försöka omprioritera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar