måndag 2 maj 2011

Let the games begin

Det har redan börjat poppa upp Hunger Games-fanvideos på youtube, trots att filmen fortfarande inte är inspelad och jag - som har vandrat i fanvideoträsket sedan högstadiet - har redan börjat förutse vad som kommer att hända när filmen kommer att komma ut:

1. Det kommer att börja göras Peeta/Katniss och Katniss/Gale-videor... och för att mixa upp det hela så kommer det göras ett ton av Peeta/Katniss/Gale-videor också. I vissa av de videorna kommer även vara AU, så att personer som inte dör i böckerna gör det och kvarvarande karaktärer sörjer den andra till någon lugn, fin, deprimerande sång. (Alltså - min slags musik).

2. Det kommer även börja göras en massa actionfanvideos som visar hur awesome Katniss är och hur grymt Hungerspelet egentligen är, samt ta scener från andra filmer för att försöka visa vad som händer i de två sista böckerna. Jag gissar att dessa låtar kommer att överanvändas: Get Out Alive (jag menar "burning on the inside"? Som att något fan skulle undgå att göra kopplingar till Katniss), Time of Dying, Animal I've Become och Riot, alla av Three Days Grace. Jag hade en Three Days Grace-period på högstadiet - och det verkar en hel del fanvideomakers också ha haft för dessa låtar används ganska ofta. Speciellt till Supernatural.

Exempel på fantrailers som jag har hittat under min youtubesurfning:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar