onsdag 11 maj 2011

Judas, Jensen och genetik

Liten update om vad som händer i mitt liv just nu:

Jag pluggar mig blå i ansiktet, då jag precis har insett att jag har ju helvetestentan om tre och en halv vecka (!) och har tre avsnitt kvar av kursen - samt att jag måste repetera 4,5 månaders studier på några få dagar. På grund av detta så blir det inte så mycket läsning, speciellt inte då jag verkligen har fastnat för Dark Angel och väljer att se Jessica Alba slåss med diverse militärklädda snubbar och Michael Weatherly rulla omkring och vara fin istället för att läsa. Har dock påbörjat "All Together Dead" som lite lätt läsning ifall tid skulle uppstå. Kanske till helgen.

Jensen Ackles var med i Dark Angel för något avsnitt sedan och sopade mattan med alla andra. Jag bryr mig inte om att han spelade en psykotisk, transgenetisk mördarmaskin - han var underbar i alla fall. Det är något med hans ögon. Veronicas pappa har också en återkommande roll i serien! Dock så tror jag inte att rollfiguren har något namn, har i alla fall inte hört det nämnas.

Jag har förövrigt ägnat två dagar åt att fundera på vem den där killen som spelar Judas i Judas-videon är och var jag känner igen honom ifrån (och så klart glömt bort att googla det när jag väl satt vid datorn). Nu har jag dock svaret:

Judas är...



Norman Reedus a.k.a Murphy MacManus från Boondock Saints.

2 kommentarer:

  1. Fortsätt kolla på Dark Angel. Den är så jääävla bra. Och sen kommer Jensen tillbaka. I EN ÄNNU HETARE ROLL!!!!!!!!!! YOU'LL SEE!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar hela relationen mellan X5sen och Lydecker. Donald Lydecker är en sådan klockren och komplex antagonist att det är helt otroligt. Trots att han är lite utav seriens bad guy så ser man ju att han inte är genomrutten utan att han faktiskt bryr sig om "his kids" - trots att han vill fånga in dem och tvinga dem att bli hjärntvättade soldater.

    Jag längtar!! :D

    (Jensen var förövrigt anledningen till att jag började att se Dark Angel - och serien har verkligen överträffat mina förväntningar!)

    SvaraRadera