torsdag 26 augusti 2010

Är jag verkligen så pinsam?

Jag håller tummarna och ber till Gud att min pojkvän aldrig kommer att läsa min gamla blogg. Jag satt idag och slöläste igenom vissa inlägg under de lugna stunderna på jobbet (blir färre och färre för var dag som går) och jag höll på att smälla av när jag läste vissa inlägg. Det är precis som att läsa sin dagbok från högstadiet, med skillnaden att jag publicerade mina dregelfyllda inlägg till en publik på ca 9 miljoner personer. (Ej läsare, utan potentiella svenska läsare)

Ett av de sista inläggen jag skrev var om en "utmaning" där jag skulle välja ut de 16 tv-karaktärerna som jag helst skulle vilja ha sex med. Inlägget är sprängfyllt av uttryck som får mig att vilja hålla för ögonen med båda händerna samt skrika "aaaah!", samtidigt som jag sakta blir allt rödare.

Några smakbitar:

"Jo, för att han är en gullig, plågad, mörk-mysterisk-hjälte-typ och det gillar jag."
Min motivering varför jag skulle vilja ligga med Angel. Notera att jag skrev mysterisk istället för mystisk.

"Varför Jason? Här kommer ytliga Sara fram igen… Har ni sett hans kropp? Plus att han är riktigt söt när han är förvirrad, vilket han nästan alltid är. "

"Luke visar att orakat fortfarande är sexigt. Orakat kommer alltid att vara sexigt. Kolla bara på Aragorn! "
(Okej, det där stämmer ju...)

I inlägget nedan så erkänner jag även att jag är en DoVe-shipper och älskar att läsa various fan fictions med sexuella nyanser, typ. (Det kan ju bero på att 99,9 % av alla DoVe-fictions handlar om att han vill ha sex med henne). DoVe är för övrigt Don Lamb och Veronica Mars, från tv-serien med samma namn. Och bara för att så publicerar jag en av mina många favoritögonblick mellan dem. Veronica vs Lamb, 10-0.

2 kommentarer:

  1. Äsch då, det är bara rart. Förstår dock pinsamhetskänslan jag klarade inte av att läsa mina tonårsdagböcker förrän jag var 28...

    Jag har aldrig tänkt på det förut men visst är Don Lamb lite het.

    SvaraRadera
  2. Jag har systematiskt kastat alla mina dagböcker. Har hittills inte ångrat att jag kastade böckerna från högstadiet, men jag ångrar att jag kastade de från mellanstadiet. De skulle varit rolig läsning idag. Jag hade "kärlekslistor" där jag varje dag listade killarna i klassen efter hur "kär" jag var i dem, med motivering.

    Jag var helt blind för Don Lambs yttre tills jag snubblade över ovannämnda fan fictions.

    SvaraRadera