onsdag 25 augusti 2010

Two can keep a secret... if one of them is dead

Vill ni veta vilken låt som är efterträdare till Zombie?
Ni vet, Zombie med The Cranberries, även känd som världens mest limkletiga låt som fastnar i huvudet om man hör på mer än 10 sekunder av den i sträck. (Enligt min teori är det därför de sjunger "in your head" tusen gånger i låten, för de gjorde det med flit).

Lyssna på Secret med The Pierces och jag garanterar att ni inte kommer att få ut den ur ert huduv. Jag hörde den i förmiddags och har haft den i bakhuvudet hela dagen. Inte blev det bättre av att jag var tvungen att youtuba för att hitta var jag hade hört den förut. Jag VET att jag har sett en jättebra ihopklippt fanvideo om en bra tv-serie till den här låten, men jag kommer inte ihåg vilken serie det var. (Mest troligen så kan det vara The Tudors (som jag bara har sett de två första och sista avsnitten av egentligen, men älskar att sitta och obsessa till Anne Boleyn-videor på Youtube, för jag är så geeky)).

Nu så går låtraden i rubriken i mitt huvud på repeat... och jag gillar det faktist. Det är en riktigt bra rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar