söndag 29 augusti 2010

Jakten på Poe & Picoult

Igår läste jag ännu några inlägg från mina gamla blogg och fick en rejäl överraskning då jag i ett inlägg skriver om hur jag köpt Jodi Picoults "Tenth Circle" och Poes "The Fall of the House of Usher and Other Tales" på en bokhandel i London. Hade absolut inget minne av att jag inhandlat dessa böcker . Jag kommer ihåg hur jag köpte nyligen utlästa - och snart recenserade - "American Wife" och "Oliver Twist" på Waterstone i London, samt "Jane Eyre" i jättevacker specialutgåva på Harrods i julas, men Poe och Picoult är totalglömda.

Jag gav mig ut på en quest bland mina bokhyllor och hittade Picoult, men inte Poe. Han dök upp en kvart senare efter att jag rotat bland högarna på mitt skrivbord (som varit där hur länge som helst) där han låg begravd under ett halvt ton av skolpapper, fortfarande i påsen. Så Poe räddades av min gamla blogg, annars hade han nog legat där tills jag flyttar och är tvungen att tömma skrivbordet.

Lite roligt är det ändå, då jag häromdagen satt och kollade runt efter klassiker som jag vill beställa och hittade nästan exakt samma utgåva av Poes samlade verk. Tur att jag inte beställde den... (Funderar däremot på att köpa "Sherlock Holmes: The Complete Stories and Novels, Volume I" och "Sherlock Holmes: The Complete Stories and Novels, Volume II" av Conan Arthur Doyle". Intressant hur 768 sidor på engelska kan kosta 69 kronor.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar