måndag 16 augusti 2010

Not Now But Soon*

Jag ska snart ta itu med Bokfrågornas ABC E+F (samt G som kommer imorgon) och jag ska snart ta mig tid att skriva ner alla inläggidéer som har passerat genom mitt huvud de senaste dagarna. Den senaste veckan har varit som en enda stor avskedsfest, så jag har inte direkt haft tid eller lust att blogga.
Förra onsdagen, kl 6.00 på morgonen, så flyttade min äldsta vän till Uppsala. Hela måndagen och tisdagen ägnades åt att sörja detta. Vi har varit kompisar sedan ´95 och grannar sedan ´97, så det var en stor förlust. Känns tomt. På fredagen flyttade ännu en av mina närmsta vänner till Uppsala och imorgon så åker ännu en till Skåne för att starta ett nytt liv där.
- Och jag blir ensam kvar här hemma tillsammans med min pojkvän. Alla mina närmsta vänner, förutom en, har flyttat och nästan alla mina vänner från skoltiden samt ytliga bekanta flyttar också.

Så, summan av kardemumman: efter nästa vecka så kommer jag att ha all tid i världen att blogga, läsa och se på TV.

2 saker jag har tänkt på under helgen:
  1. Såg "Shutter Island" igår. Var inte det minsta läskig, fast min pojkvän tyckte att den var det. Kan det bero på att jag visste hur det stod till? Satt och mös över att jag fattade och han var helt clueless. Håller förresten med alla som säger att Shutter Island och Inception är i stort sett samma film. Samt att boken är bättre än filmen.
  2. Har börjat om med "American Wife" av Curtis Sittenfeld. Jag avbröt min läsning på grund av depression på grund av händelse i boken. Nu så har George W. Bush, förlåt Charlie Blackwell gjort intåg och mitt huvud är inte glad över detta. Nej, för jag får inte ut bilden av GWB. Det är frustrerande - särskilt under sexscenerna. Snälla, försvinn ur mitt huvud.

* En Imogen Heap-låt jag lyssnade på och valde som titel bara för att jag var för lat för att hitta på något. Nu i efterhand så tycker jag att den passar bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar