onsdag 11 augusti 2010

Tidsfördrivning

Nu ska jag vara jobbig och göra en jobbig lista för att fördriva tiden. Ni behöver inte läsa den. Hittade den i Happy Happy Fangirls arkiv, någon gång i mitten av 2006.

Höger- eller vänsterhänt:
Höger
Humör just nu: Irriterad, sur och lite hungrig (det sista är nog anledning till de två första känslorna)
Favoritgodis: Choklad.
Är det nåt du absolut inte äter: Blodigt kött. Det ska vara well-done om jag ska äta det.
Kläder just nu: För stora svarta leggins med fejkskinndetaljer (min systers, trodde att det var mina vanliga), ett ut-och-invänt svart linne med vitt tryck av en kvinna och man som hånglar (tog fel) och en ljus jeanstunika/skjorta. Plus converse.
Musik just nu: Blinding med Florence + The Machine.
Vad sa du senast: "Välkommen tillbaka!", avslutade samtal.
Favorit-hangout: Simons säng. Den är stor och mjuk... och har TV:n rätt framför sig.

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: På ett sätt så skulle Tudor-England varit riktigt intressant. Att få se hela Henry VIII-dramat med egna ögon. Fast å andra sidan så var det ju en farlig tid. Om jag hade levat då så skulle jag säkert dött av pest, barnsängsfeber... eller förlorat huvudet som den andra halvan av hovet gjorde. Annars så verkar överklasslivet på 1800-talet varit ganska chill. Fast inte särskilt jämställdt och fritt.

Höstplaner: Stanna hemma och jobba för att sedan börja plugga i januari. Det blev inget London för min del, för jag kom på att även om det skulle vara en fantastisk upplevelse och värt pengarna så har jag inte 80 000 kr (inte som jag får röra i alla fall. Däremot så har jag pengar som är utom mitt räckhåll t.o.m 21 års ålder). Det kändes bara inte så lockande att börja studenttiden grovt skuldsatt.

Fisk eller badkruka: Badkruka. Fast fisk på utlandet.
Saft eller alkohol: Juice. Jag är ingen stor alkoholdrickare, men måste säga att jag har börjat uppskatta alkohol på ett annat sätt under det senaste halvåret. Kan det ha berott på festresa + studenten + midsommar + klassfest avlöste varandra och jag helt enkelt har blivit lite smått alkoholist?
Längd: 159,9 cm. Vilket är roligt då mitt mål var att bli 160 cm och jag blev snuvad på en YNKA millimeter.
Hur många kuddar sover du med: 3, fast då är vi 2 som delar på dem.
Favoritväder: Jag gillar sommarregn, vintersnö (stora mjuka flingor) och sådan där höstblåst när det är soligt och bara lite kyligt i löften och alla rödgula löv virvlar omkring. Samt solsken.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Dator med bra internetuppkoppling (film + böcker + musik), en skön säng samt min kille/Buffy. Beror på. Buffy är bra för då behöver jag inte vara rädd, men Simon är mysigare.

Spelar du nåt instrument: Piano, extremt dåligt. Tog lektioner i 5 år, men har inte rört en tangent på 5 år, så jag är nog värdelös nu.
Morgon- eller nattmänniska: Eftermiddagsmänniska.
Sparare eller slösare: Går i vågor. Annars är jag nog mest en sparare.
Vem är viktigast för dig: Simon eller mina vänner.
Bästa film: Lämnar denna blank. För jag kommer aldrig på ett bra svar på frågan och glömmer alltid bort mina favoriter... Annars så är jag väldigt förtjust i V för Vendetta... och Moulin Rouge!

Tror på liv på andra planeter: Naturvetaren i mig svarar ja.
Kommer du ihåg din första kärlek: Karlsson på taket. (Eller det beror på om det är seriösa kärlekar, för i sådana fall så har jag min första kärlek nu.)
Älskar du henne/honom fortfarande: Knappast. (Ja)
Har du några homosexuella vänner: Nej, inte vad jag kan komma på. Det betyder dock inte att jag är homofob, utan att jag bor i ett extremt litet samhälle där det är ytterst få som kommer ut - och i sådana fall så gör de det när de har flyttat långt härifrån. Jag har en kompis som har en homosexuell syster och en annan som har en homosexuell bror, men de kom som sagt ut när de flyttat härifrån.

Tror du på mirakel: Beror på, men just nu: nej.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Jag tror att det finns en massa faktorer som spelar in där. Hur ens förhållande är, hur ens relation med andra människor utvecklas samt rena slumpar. (Exampel: om man är asförbannad, sur, full och känner sig sviken och man helt plötsligt får tillfälle att hångla med en kille som man har haft "sparks" med länge, så är det ju större chans att det händer än om allt är rosenrött och man inte har träffat någon annan som man klickar med). Fast jag vill ändå säga Ja.

Ser du dig själv som tolerant mot andra: Hahaha, jag tänkte precis skriva ett inlägg om det här. Jag ser mig själv som extremt tolerant mot "olik-tänkande", men om man granskar det lite noggrannare så ser man att jag inte alls accepterar allas åsikter. Ta de som är kvinnokränkande, rasister, skämtar om utvecklingsstörda, hatar Harry Potter (eller Buffy, Supernatural, Veronica Mars osv osv osv) eller är intoleranta. Jag tycker ju att de är idioter hela gänget om jag diskuterar med dem och kan ofta försöka omvända dem, vilket egentligen betyder att jag tycker att min åsikt är mer värd än deras.


Ser du på kärleken som ett misstag: Nej.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Måste få berätta en rolig anekdot. Då jag var liten så ville jag ha 6 barn, 3 flickor och 3 pojkar, och bo på en bondgård med en massa djur. När Simon, min pojkvän, var liten så ville han ha 6 barn, 5 pojkar och 1 flicka (så att mamman inte blev ensam) och bo på en bondgård med en massa traktorer. Är inte vi meant to be?
Nu så vill jag ha 2 barn... och inte bo på en bondgård.
Bio eller promenad: Promenad.
Är du kittlig: Ja, speciellt på halsen.
Snarkar du? Jag pratar i sömnen.
Stjärntecken? Skorpion.
Rädd för insekter? Bara getingar.
Äckligaste insekten: Getingar som sagt.
Största svaghet: Att jag börjar gråta för allt, trots att jag egentligen inte tycker att det är så hemskt.
Det här är jag bra på: Att minnas random fakta.
Bästa bok? Samma svar som på filmfrågan. Mitt hjärta vill säga HP, av emotionella anledningar. Annars så älskar jag Jane Eyre.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att kunna stanna tiden.
Vad vill du jobba som? Läkare.
Pizza eller hamburgare? Pizza.

Skriver du dagbok? Nej.
Har du nån flickvän/pojkvän? Ja.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Nej, känner inget behov för att ha piercings och jag skulle aldrig kunna bestämma mig för en tatuering - så det skulle aldrig bli av.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Stökigt.
Hur är din drömtjej/kille? Det är skillnad mellan drömkille och någon man passar bra ihop med i verkligheten. Min drömkille gillar att läsa och tycker inte att det är tråkigt när jag läser - men å andra sidan så skulle vi kanske driva varandra till vansinne.
Hur många syskon har du? En lillasyster.
Vad är du mest rädd för? Döden.
Är du rädd för blod? Nej, bara mitt eget.
Gillar du att sjunga? Nej, jag har en störning som gör att varje gång jag hör mig själv sjunga så tystnar jag och kan inte få ut ett ljud. Dock så kan jag sjunga på konserter, på fester med högt ljud samt i bilen om ljudet är högt.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Naturvetenskapliga programmet, för att biologi, matte och kemi var mina favoritämnen på högstadiet (samt svenska och engelska, men det läser man ju på alla program).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar