måndag 30 augusti 2010

Wishes

Jag har drabbats av Adlibris-koma. Idag på jobbet så har jag suttit och klurat på lite olika önskelistor. Det hela började med att jag satt och lade till bok efter bok efter bok på min önskelista, bara för att sedan inse att om någon (reds. anm: min mamma, då jag tänkte maila önskelistan till henne när min födelsedag närmar sig) läste den och skulle plocka ut, säg, en present till mig så skulle denna person helt klart välja fel böcker. Bara för att jag har en "Anne of the Green Gables"-box med alla sex delar så betyder ju inte det att jag hellre vill ha den än "The Stand" eller "Her Fearful Symmetry". Samma sak är det med Penguins nya inbunda klassikerserie (se två inlägg nedan). Bara för att jag har lagt till ALLA böcker i serien, så betyder inte det att jag måste ha den. Däremot så ska jag beställa "Pride and Prejudice" någon gång i framtiden, då mitt exemplar - hemskt grönt Penguinpocket - håller på att ramla sönder (efter TVÅ läsningar!!). Nämnde jag att böckerna i Penguinserien även har bokmärkssnöre?

I alla fall så kom jag på att denna lista måste struktureras upp. Så härmed så finns den uppdelad i 3 delar; Prio 1, Prio 2 och Prio 3. I Prio 1 ligger böckerna jag bara mååste ha (samt de två första seriealbumen i Buffy Season Eight). I Prio 2 ligger böckerna jag gärna vill ha någon gång inom en snar framtid, men inte måste ha just nu för att kunna fungera fysiskt. Och Prio 3 är de böckerna som jag kan tänka mig att köpa (läs: gärna vill köpa), men förstår att jag inte har något verkligt behov av just nu - samt kan låna på biblioteket. Där finns som sagt de Penguinklassiker som jag redan har i andra upplagor/som jag tror jag inte kommer tycka om, de fyra sista delarna i Sookie Stackhouse-serien samt lite blandade ungdomsböcker (Anne of Green Gables inräknad).

Nu så ska jag bara göra en liknande lista på CDON. Är nyfiken på serien White Collar, då jag har hört den beskrivas som "Veronica Mars, fast med en kriminell Ian Somerhalder look-a-like i huvudrollen". Det låter väl bra?

2010-12-08 så kommer the final femte säsongen (hela) av Supernatural ut på DVD-box i Sverige! Yay! Jag får stå ut tills dess, för jag orkar inte köpa de splittade importerade halva säsongerna. Kanske om det kommer ut en importerad HEL säsong.

2 kommentarer:

  1. Klart att Buffy Season 8-albumen måste hamna på prio 1-listan! ;)
    Har du läst något av dem? De är lite ojämna, men allt som allt riktigt bra tycker jag. Plus ett måste för Buffy-nörden ju!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har inte läst någon av dem ännu, men ser fram emot att läsa dem. Har hört att senaste albumet ska vara riktigt bra, men det dröjer nog ett tag innan jag har råd att införskaffa det, tyvärr.
    Däremot så tänker jag strunta i Angel-serien, då den inte verkar vara lika bra (och för att jag redan har läst på wikipedia vad som händer då jag var tvungen att ta reda på om Spike överlever finalen).

    SvaraRadera