fredag 11 mars 2011

11 mars: "Double douche!"

Jag har inte hunnit skriva något inlägg idag heller, så det blir ett litet klipp på en av tv-kvinnorna som jag tänker att skriva en liten hyllning till. Innan jag började se på Dexter så läste jag en massa åsikter på Internet om serien och det verkar som att majoriteten av dem hatade Debra Morgan/Jennifer Carpenter och hoppades att karaktären skulle dö eller att Jennifer skulle hoppa av serien. Varför fattar jag inte nu efter 2 säsonger och 3 avsnitt av tredje säsongen. Deb är en av mina absoluta favoritkaraktärer i serien. Jag älskar hennes... språkliga friheter och jag har ju en förkärlek för syskonrelationer och tycker att Deb-Dexter är mycket mer intressant än någon av de romantiska relationerna någonsin kommer att bli.

2 kommentarer:

  1. Jag håller också på med säsong tre. Har sett fem eller sex avsnitt. Jag skrev en liten hyllning på min blogg till Jimmy Smits igår. Ju mer säsong tre lider, desto mer ÄLSKAR jag honom!

    Jag gillar också Debras och Dexters relation, och har helt missat åsikterna om att hon inte gillas. Jag har då alltid gillat henne i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Jag har tyvärr glömt min Dextersäsong när jag flyttade, så jag måste vänta tills jag åker hem innan jag kan se vidare. Men jag längtar, trots att tredje säsongen inte har imponerat så mycket på mig hittills.

    Det verkar som att de kritiska tycker att hon är störande, men jag ser inte det. Jag har också alltid gillat henne och hon har alltid varit min favorit :)

    SvaraRadera