tisdag 8 mars 2011

Sara's choice

Varför gör Bones-boxen så här mot mig? Varför kan allting inte bara vara enkelt och bespara mig en massa plåga och tankeverksamhet?

När man kommer fram till 11 avsnittet av tredje säsongen så är meny-upplägget annorlunda. Mer än att kunna klicka sig in på Language Selection och Scene Selection så finns här även två Play Episode-alternativ: Aired Episode och Original Episode... och det är där mitt val och kval kommer in. För vilken version är bäst och vilken ska man se? För jag kan ju inte se samma avsnitt två gånger i rad bara för att vara säker på att jag får den bästa versionen.

Eftersom jag är världens veligaste person så kan jag inte välja själv. Är det någon som har sett båda avsnitten och vilket är i så fall bäst?

Update: Enligt Wikipedia så är det så för att avsnittet handlar om en skjuten collegestudent och blev indraget då det var planerat att sändas bara dagar efter Virginia Tech-massakern, så det blev indraget från andra säsongen och inpetat i tredje säsongen istället. De var tvungen att ändra i avsnittet då det i originalversionen fanns med en plot mellan två karaktärer som är gammal sedan länge, så deras scener var tvungen att omfilmas.
Så då blir det nog den sända versionen i alla fall.

Update II: Seriööööst!? Nästa avsnitt har också två versioner att välja mellan. Varför kan de inte bara ha ett enda alternativ?

2 kommentarer:

  1. HAHA :D Jag kommer ihåg det där också. Jag valde att se båda dock eftersom jag var livrädd att jag skulle missa något. ^^

    SvaraRadera
  2. Jag såg bara det ena, men nästa gång jag ser avsnittet så kan jag ju välja andra versionen och se om det var någon skillnad.

    Dock så tyckte jag att det var kul att Booth skröt om sin idrottskarriär och Brennan blev helt chockad och bara: "var du en jock!?" när de har diskuterat det minst 3 gånger tidigare den här säsongen :D Så jag gissar att det antingen inte gick att ändra på det (eftersom hela Booth/Brennan-delen av avsnittet ju går ut på att hon tycker att engagemanget för sport är fånigt ur en antropologisk synvinkel och han älskar sport) eller att de bara glömt bort att det redan tagits upp :D

    Btw, jag skickar ett mail till dig imorgon. Har lite mycket att göra ikväll och jag vill inte bara skriva ett hafs-mail nu efter så lång tid :D
    (jag sitter och läser om DNA-teknik och det är faktiskt jätteintressant! Helt plötsligt så förstår jag en massa saker som de håller på med på Bones och CSI och liknande serier mycket bättre. Rubriken jag läser just nu heter "How PCR is used in forensic science" och det handlar om sådana där färggranna DNA-matchningstabeller som Cam alltid brukar visa)

    SvaraRadera