fredag 25 mars 2011

"My hair like Jesus wore it, hallelujah I adore it"*

(* Väldigt off-topic rubrik, men den blir sammanknuten längre ner. Hade bara lite rubriktrubbel och jag älskar den raden ur Hair, så jag använde den).

Nu har jag lyckats lugna ner mig - men detta förstörde min kväll helt. Jag hade planerat att komma hem, plugga i en timme (för att få bort en del småsaker jag glömt från förra avsnittet så att jag kan fokusera på den nya avsnittet i helgen) och sedan dammsuga lägenheten - för att ägna resten av kvällen åt läsning, bloggning och tv-tittning.

Städ och pluggdelen hoppas här med helt över. Nu blir det fåtöljen, filten, tinade hallon, Bones och sedan George R.R. Martin. Plugga får jag göra imorgon.

Har för övrigt lyssnat på en "gör mig glad"-spelningslista i 40 minuter för att få upp humöret. Här är den om någon vill lyssna. (Okej, en del låtar är inte så glada om man lyssnar till text och sånt, men de får mig glada. Typ Map of Problematique - för det var min ultimata sjunga-i-bilen-låt när jag lyssnade på Muses skiva HAARP i bilen. Jag älskar det där "I can't get it riiiiiiiiiiiiiight, get it riiiiiiiiiiiiiiight since I met you" på 3:07 - av någon anledning så låter det alltid jättesnyggt när man sjunger det i bilen...)

Annan humörhöjare: Dessa låtar gör mig alltid glad. Jag är bara lite besviken på mig själv att jag aldrig har lyckats så längre än till just Hair... Kanske dags att se slutet av filmen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar