tisdag 22 mars 2011

Skaderisk vid pluggning

Vill ni veta något roligt?
Idag satt jag och pluggade från 11.30 till 17.20 - i sträck - och renskrev föreläsningsanteckningar och sammanfattningar från kapitlena vi har jobbat med (hann med 2 av 6 - inte bra). Jag är ALLTID så dum och skjuter upp sammanfattningarna till slutet och jag vet att jag behöver dem, både för att lära mig något och senare till tentan.
I alla fall, det var inte det jag skulle skriva om.

Jag satt där i godan ro och efter 6 timmar med bara några få raster så hade min hand börjat värka lite - eller underdrift. Den hade börjat värka EN HEL DEL. Fingrarna bar märken där pennan hade tryckt emot och var så där äckligt mosiga. Fingrarna värkte. Handleden värkte - men jag bara manade på mig själv. "Kom igen, 6 timmar klarar du väl?" och plötsligt så hördes ett knak! och jag får jätteont i handen.

Jag - och flera i min klass - tycker att det är jätteironiskt och roligt att jag har skadat handen av att ha pluggat för mycket. Trots att det gör ont - och kommer sinka mig i mitt ikappluggande efter slöeriet hemma i helgen - så gör just det, skada pga pluggande, det hela så roligt att det inte gör något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar