fredag 25 mars 2011

Identitetsstöld

Jag tänkte skriva en massa fina inlägg ikväll - men det blev inte som jag hade tänkt.

Jag är jävligt förbannad. Förbannad på idioten som har kapat min identitet och gjort ett konto på tradera och budat på saker. Kul - du förstörde just min lugna fredag som jag skulle ägna åt att se på Bones och mysa. Nu blir det till att prata med polisen istället (i skrivande stund har jag köplats 23).

En sak som är lugnande:
Adressen som är angiven är den som jag är folkbokförd på och inte den som jag själv använder. Det står nämligen ett nummer på pappret från skatteverket och ett på min brevlåda, så jag anger alltid brevlådenumret när jag själv anger min adress då posten ibland har svårt att förstå vart breven ska då de fortfarande inte har bytt nummer på brevlådorna. Så det är alltså någon som har hackat mina uppgifter ur ett system - typ från sjukvård, försäkringskassan osv. och inte någon jag känner privat. Det känns ju i alla fall lite lugnare.

Nu blir jag ju lite orolig... vilka andra sidor är jag registrerad på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar