måndag 13 december 2010

The best parts are when they cry!

Jag är riktigt förkyld och har nästan tappat rösten så jag gick hem tidigare från jobbet idag - då man inte gör ett särskilt bra jobb som telefonist röstlös - och jag hade tänkt tillbringa eftermiddagen med Cromwell & Anne, men det blev ändrade planer. Jag hittade nämligen Sam&Dean i postlådan, så nu så ska jag slå mig ner och njuta av 22 Supernatural-avsnitt fullt av (förhoppningsvis) gråtande Winchesterbröder och den gudomliga Jensen Ackles.
För att citera det galna fanet från The Monster at the End of this Book: "The best parts are when they cry!".


Update: Jag har faktiskt börjat störa mig något fruktansvärt på Sam. Helt plötsligt så har Castiel tagit över hans plats på Deans sida i mitt huvud... och varför kan inte Buffy/My-imaginary-Winchester-syrra lämna mig i fred när jag ser på Supernatural!

Jag började tänka på hur det skulle vara om bröderna hade en kickass-syster sist jag såg första och andra säsongen (och på något konstigt sätt så ser hon ut som en mörkhårig Buffy) och hon har inte försvunnit från mitt huvud. Då och då så kommer jag på mig själv med att tänka "ha, här skulle de behöva en till Winchester" och vips så ser jag framför mig hur Brunett-Buffy karatesparkar ner folk... Det är nog dags att jag börjar skriva dåliga fanfictions...

4 kommentarer:

  1. Mats och jag sitter alltid och stör oss sjukt mycket på Sam.

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i Sam på egen hand, men har alltid haft en soft spot för honom och Dean tillsammans, med alla broderskärlek och allt det dära, men nu så stör jag mig bara på honom.

    Jag tror att det kan bero på att när hans och Deans "band" blev lite mer ... slitet, så var jag tvungen att börja se honom som en egen karaktär och inte bara ett bihang till Dean (som jag förut gjorde).

    SvaraRadera
  3. Sam är ju ganska störande. Jag har lika svårt för honom som jag har för andra karaktärer med ständig rynkad panna; Angel, Stefan Salvatore osv...

    Men en Winchester-syrra hade ju varit GULD. Gärna en med lite Faith-attityd. :)

    SvaraRadera
  4. Är det attraktivt med en rynkad panna? För nu när du säger det så finns det nästan alltid en manlig karaktär (som ska vara en av flickfavoriterna) i nästan alla serier som går med pannan konstant rynkad.

    I O.C så har vi ju Ryan, i Veronica Mars så är det väl Duncan (dock inte på samma sätt som Sam och Angel).

    Jag tror att en Winchestersyrra omöjligt skulle kunna ha någonting annat än en Faith-attityd :)

    SvaraRadera