onsdag 1 december 2010

Utseende vs plånboken, rond 2

Jag vill läsa Gormenghast-trilogin eller i alla fall äga den för att någon gång i framtiden kunna ta mig tid att läsa den. Mitt problem? Annat än de 250 böckerna som redan står på min önskelista på Adlibris så återkommer även problemet med utseende vs pris.

Först har vi de här böckerna, som får mina fingrar att klia bara jag ser dem: "Titus Groan", "Gormenghast" och "Titus Alone". Fin, fina omslag, men för dyrt för min plånbok just nu. 104 kr för en bokserie som jag inte ens vet är bra känns lite väl dyrt.
Då är den här 3-in-1-upplagan mycket mer ekonomisk (för att inte tala om riktigt snygg!). 176 kr för tre böcker är  ju inte så farligt, eller?

Egentligen så borde det ju inte vara så svårt, men en liten del av mig längtar efter de snygga omslagen med skog, hästar och fåglar.

Och ja: anledningen till detta är att jag håller på att sätta ihop en julklapp till mig själv för att jag har stått ut med att jobba i snart 8 månader utan ledighet. Julklappen kommer att innehålla femte säsongen av Supernatural, möjligtvis en fantasy/historia-serie samt lite böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar