fredag 17 december 2010

Spoiler för Abandon All Hope

Det här inlägget kommer att vara en enda stor spoiler för avsnittet "Abandon All Hope" (S05E10) och jag skulle riktigt rekommendera de som inte har sett serien/säsongen/avsnittet att inte läsa. Som vanligt så gör jag texten ljusare för att minska risken för ofrivillig spoilning.

Jag har upp till detta avsnittet inte gråtit en enda tår till femte säsongen av Supernatural, vilket är konstigt då jag i vanliga fall bölar som ett litet barn. Just kärlek och familjeband brukar få mig att göra det, men i och med Winchesterbrödernas pågående trust issues så har det inte blivit någon sådan situation. Inte förrän nu.

Det är ju typiskt att jag ska börja gilla Jo just när hon inte längre kommer att vara med i serien. I andra säsongen så störde jag mig mest på henne (kan även bero på att jag avskyr Meg Manning i Veronica Mars) och det var först i andra avsnittet av denna säsong som jag började att uppskatta henne. Ellen har jag däremot tyckt om från början och jag har stört mig på det ologiska hoppet och Ellens frånvaro. Jag menar: om man har varit med och råkats öppna porten till Helvetet, borde man inte hålla lite bättre kontakt då?

I alla fall; jag grät floder till "Abandon All Hope", allt på grund av Jo och Ellen. De har ju bara varandra och har bara haft varandra under en lång lång tid och sedan att något sånt här händer. Jag utnämner här med detta till den sorgligaste döden i programmets historia. Eller Sams död var rätt så sorglig den också, men en topp3-placering är den värd.

Sedan: Hur dum är inte Dean och Sam?! Klart att inte Colten fungerar på Lucifer? Som jag förstår det så är Rubys kniv och Colten ungefär samma sak, har samma magi och vi vet ju redan att kniven inte fungerar på änglar. Dean högg ju Castiel med den första gången de träffades och han blev inte ens skadad, så varför skulle då Lucifer, så mycket mäktigare än Castiel, bli dödad av Colten? Jag kan erkänna att jag var tvungen att pausa bilden och skälla ut Dean för hur dum han är när han hade skjutit Lucifer. Jag håller med Crowley: de är morons.

Slut på spoiler och ventilering, nu ska jag se nästa avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar