söndag 12 december 2010

Flyttpackning fas 1

Idag så har jag stått inför en av de svåraste uppgifterna - någonsin. Jag har sorterat om mina bokhyllor i två kategorier: böcker jag ska ta med mig när jag flyttar och böcker jag ska lämna hemma. Efter mycket om och men så fick jag ta det svåra beslutet att endast ta med mig olästa böcker som det finns en chans att jag kommer att vilja läsa under våren (samt hela Harry Potter-serien, den kan bara inte lämnas hemma). Detta har lett till att flera av mina favoritböcker har fått stanna hemma, då jag tyvärr inser att chansen att jag skulle läsa om dem inom en snar framtid är väldigt liten. Det kommer ändå kännas svårt att lämna guldkorn så som "American Wife" hemma i mitt flickrum.

Jag har även bestämt mig för att bara ta med mig första boken i serier som bör läsas i kronologisk ordning. Vilket betyder att det bara blir en Reichs-deckare och en George-deckare som får följa med, trots att jag äger flera olästa böcker av både Elizabeth George och Kathy Reichs.

Om någon dag så tänker jag gå över till tv-serierna. Jag funderar på att lämna Sex and the City, Ally McBeal och Gilmore Girls hemma, mest för att det är serier som min lillasyster också ser på. Buffy, Veronica och Winchesterpojkarna har redan en plats bokad i flyttkartongen, men jag är mer osäker på Angel och Dexter. Jag lär inte se om Dexter på ett tag då jag precis har sett de tre första säsongerna. True Blood lär också få stanna hemma, men jag tror att Bones får följa med.

Vad jag skulle behöva är en stor lägenhet med mycket väggutrymme med plats för bokhyllor, men då min lägenhet är 25 kvm så måste man göra vissa prioriteringar. Jag får hämta alla älsklingar när jag flyttar till något större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar