lördag 18 december 2010

Bokhyllesorteringstrubbel 2.0

Det är typiskt. Några dagar efter att jag har gått igenom min bokhylla och sorterat ut alla de böcker som inte ska få följa med mig till Umeå, då får jag plötsligt för mig att jag vill sortera om mina hyllor igen. Idag när jag stod och granskade mina hyllor så fick jag lust att göra en kategoriuppdelning med historiska böcker på ett ställe, deckare på ett annat, klassikerna på ett tredje och YA-romanerna på en egen hylla. Sedan så får jag klämma in fantasyn och de "vanliga" böckerna någonstans.
Dock så går det inte i nuläget, för jag orkar göra om min "lämna - ta med"-sortering. Kanske att jag får göra en kategorisortering light när jag flyttar in i Umeå och ska få någon ordning på de bokhögar som för tillfället bara står staplade helt slumpmässigt i min bokhylla (jag upptäckte att det fanns för lite utrymme, trots att jag riktigt gått fram hårt med yxan).

Idag så fick jag även min vinst, "Mycket mer än så" av Sarah Dressen och det var verkligen mycket mer än så, för i paket fanns även Johanna Lindbäcks "Saker som aldrig händer". Tack så mycket Bokhora/Rabén&Sjögren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar