söndag 19 december 2010

Rebel Angels

Nu ger jag upp!
Jag har verkligen försökt att ge "Rebel Angels" en chans och den har faktiskt inte varit så tokig, men jag kan bara inte ta mer just nu. Gemma är ju så förbannat korkad att jag håller på att få spader. Jag har för tillfället ett av de där frustrerande irritationsutbrotten som jag då och då får när fiktiva personer gör otroligt dumma saker (sist var det på Dean Winchester - läs mer i "Abandon All Hope"-inlägget).

Är det meningen att läsarna vid det här kapitlet ska sätta sig upp och ropa "neeeeej!" med riktigt inlevelse och önska att man kunde skaka om hjältinnan? Eller har jag bara lyckats lista ut en plotpoint alldeles för tidigt - det kanske är något som ska komma som en chock om sådär 20-30 sidor?
Jag avskyr i alla fall det.

Jag har inte så långt kvar av boken och det är en snabbläst bok, så jag borde klara av att läsa ut den ikväll - om jag bara kunde lugna ner mig. Men varenda gång jag slår upp boken så dränks jag av den där irritationsvågen. Så Gemma får vänta tills jag har lugnat ner mig... Kanske på tisdag.

Nu ska jag hitta en ny bok att läsa.

2 kommentarer:

  1. Du och Mats publicerade i stort sett exakt samma inlägg, samtidigt, haha!

    http://mats-strandberg.blogspot.com/2010/12/frustrerande-rebellanglar.html

    SvaraRadera
  2. Haha, jag får ta och se vad han tycker om boken :)

    SvaraRadera