måndag 18 oktober 2010

Dexter lyckas inte lura mig

Jag gillar att bli överraskad när jag ser på TV. Riktigt "oh, shit, det där hade jag inte alls kunnat lista ut"-överraskad. Missförstå mig inte, jag talar inte om chockeffekter som ska få en att hoppa till och ge ifrån sig ett skrik - utan oförutsedda plot twists (vad är det svenska ordet?, som ska få en att se på en händelse eller en karaktär i ett helt nytt ljus.

Döm då min besvikelse då Dexter inte lyckades lura mig. Allt började med en minimal ledtråd eller en hunch och tog iväg den där överraskningen från mig. Spoiler följer efter bilden. Spoilern är för övrigt gjord ljusare för att minska risken för ofrivillig spoilerläsning. Markera den så syns den tydligare.



Seriöst? Skulle det vara en chock att Rudy Cooper är the Ice Truck Killer? Här har vi mannen som är fixerad av ben och armar, till den grad att efter att ha sex med Deb så säger han inte "du är så het" eller "du har så fina bröst" utan säger att han älskar hennes ben och armar. Who didn't see that one coming?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar