måndag 4 oktober 2010

Säsongens lilla svarta: änglar.

Jag har precis börjat att läsa Becca Fitzpatricks "Hush, Hush", som jag har fått beskriven för mig som 'Twilight, fast med änglar' (något jag kan hålla med om, då boken 25 sidor in påminner en hel del om Twilight. Jag menar, de träffas då de blir biologipartners!) och har precis upptäckt 1-2 andra supernaturalromance-serier på Adlibris innehållande änglar.

På TV så är inte änglarna så välrepresenterade - än så länge. Hittills så vet jag bara om Supernatural, där änglarna dyker upp som motbalans till demonerna, eller de är nästan lika jävliga som dem och mycket mer irriterande. Uriel någon? Den som fått störst plats är Winchester-brödernas nya side-kick Castiel, trenchcoatbärande ängel med stenansikte, som blivit en ny tjejfavorit. Har hittills inte hört talas om någon Supernaturaltittare (tjej) som inte tycker om Castiel. Själv så gillar jag honom för att han är minst irriterande av alla änglar i serien och sakta, men säkert, lär sig mer om människorna. Och för att han är snygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar