torsdag 28 oktober 2010

"So Jesus made the first vampire?"

Jag har fyra avsnitt kvar av True Bloods andra säsong och jag tror aldrig att jag har uppskattat serien mer. De har kärlekstrianglar, sköna bikaraktärer, skön sydstatsdialekt och mentalitet - samt att varje avsnitt avslutas med en riktig cliff-hanger. HuJag kan till och med ha överseende med några av de mer irriterande elementen (hela Tara-Eggs-Maryann-Sam-delen är hur tråkig som helst).

Bäst av allt är ändå Jason Stackhouse, guds gåva till jorden enligt Sarah Newlin och även enligt denna Sara. För hur kan man inte älska honom? Killen som alltid ser lika frågande och IQ-befriad ut, oberoende situationen. Det spelar ingen roll om han har sex, slåss eller blir uppläxad - Jason ser alltid lika förvånad ut. Dessutom så är han den karaktär i serien som säger "fuck" oftast samt har alla de skönaste replikerna... för att inte tala om att han hittills har fått mitt att gråta två gånger, skratta ett otal gånger samt en-två gånger ge ifrån mig ett "iiih" (vilket översätts till: oh, nice).
Av alla karaktärer i serien så finns det nog ingen godare än Jason. Han är för dum och cuddly för att vara elak.



"Evil is makin' the pre-medicated choice to be a dick."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar