måndag 4 oktober 2010

Lästa böcker: Juli - September

Årets tredje kvartal i statistik.
Som man kan se här under så har min läshastighet ökat markant ju längre året har gått. Till årsskiftet så räknar jag med att läsa i min vanliga takt igen.

Juli:
"Patient 67" av Dennis Lehane
"Dödgrävarens dotter" av Joyce Carol Oates
"Feber i blodet" av Margit Sandemo

Augusti:
"Satans fotspår" av Margit Sandemo
"Den siste riddaren" av Margit Sandemo
"Vinden från Öster" av Margit Sandemo
"American Wife" av Curtis Sittenfeld

September:
"Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson
"Slända i bärnsten" av Diana Gabaldon
"19 minuter" av Jodi Picoult
"Percy Jackson and the Lightning Thief" av Rick Riordan
"Vindens skugga" av Carlos Ruiz Záfon
"The Tenth Circle" av Jodi Picoult
"To Kill a Mockingbird" av Harper Lee
"Boktjuven" av Markus Zusak

Antal böcker: 15 st
- på engelska: 4 st
- på svenska: 11 st
- av kvinnliga författare: 10 st
- av manliga författare: 5 st

Bäst: "To Kill a Mockingbird", "American Wife", "Dödgrävarens dotter" och "Boktjuven".
Fast den bästa läsupplevelsen var ändå "Slända i bärnsten", då den spelade på alla mina strängar samtidigt (historia, magi, Skottland, kärlek, krig, heder).

Medelbetyg på alla böcker under kvartal 3*: 3,94.

* Har bara använt mitt betygsystem på 9 av 15 böcker, så det är endast dessa betyg som räknas in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar